۳ شهریور ۱۳۸۵، ۱۴:۲۸

مسلمانان در ارائه مباحث پزشكي پيشگام بوده اند

مسلمانان در ارائه مباحث پزشكي پيشگام بوده اند

عضو شوراي عالي امور اسلامي مصر با بيان اينكه اعجاز علمي موجود در قرآن و احاديث نبوي بر هيچ كس پوشيده نيست، اظهار داشت: مسلمانان با بهره گيري از علوم پزشكي حضرت محمد (ص) در اين مسئله نسبت به سايرين پيشگام و مقدم بودند.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از المدينه، دكتر عبدالباسط محمد استاد مركز تحقيقات ملي و عضو شوراي عالي امور اسلامي مصر اعجاز علمي موجود در احاديث نبوي را مورد بررسي قرار داد و گفت: با تفحص و جستجو در احاديث نبوي مي توان بسياري از مسائل روز به ويژه پزشكي را دريافت، چرا كه طي اين احاديث به برخي از مسائل اساسي پزشكي اشاره شده است كه امروزه پس از گذشت قرنهاي متمادي و با ابداع وسايل نوين پزشكي قابل اثبات است.

دكتر عبدالباسط ضمن مثالي به اين نكته اشاره كرد كه در يكي از احاديث پيامبر (ص) آمده كه جسم انسان 60 مفصل، به همراه 300 مفصل ديگر  دارد و هر كسي كه بخواهد كه از آتش جهنم رها شود، بايد تكبير، تسبيح و ثناي خداوند بلند مرتبه را گفته و امر به معروف و نهي از منكر كند.

وي گفت: در ظاهر اين حديث پند و اندرزي براي مسلمانان است، يعني به منظور رهايي از آتش با ذكر و تسبيح اعضاي بدن خود را از آن محفوظ بدارند . اما در اين مسئله دانشي عظيم نهفته است كه آن از اعجاز علمي سنت نبوي به شمار مي رود.

استاد مركز تحقيقات ملي مصر اظهار داشت: دانش بشري در سال 1996 تعداد مفاصل انسان را با دستگاههاي مختلف، اشعه و عكسبرداري كشف كرد. در اين كشفيات محققان گفتند كه تعداد مفاصل انسان 430 مفصل است، اما برخي ديگر به تحقيقات وسيعتري پرداخته و با دقت بيشتري بررسي كرده اند و اظهار داشتند كه تعداد مفاصل انسان 360 مفصل است نه بشتر و نه كمتر، يعني همان تعدادي كه پيامبر اكرم(ص) بيش از 1400 سال پيش بدون تكنولوژي معاصر و پيشرفتهاي كنوني گفته بود .

عضو شوراي عالي امور اسلامي مصر به احاديث ديگر نبي اكرم (ص) كه به نوعي بيانگر مسائل علمي بودند، اشاره كرد و در ادامه افزود: مسلمانان اين علوم را از حضرت محمد (ص) فرا مي گرفتند به گونه اي كه در پيشرفتهاي مختلف علمي نسبت به ساير افراد پيشرفته تر و مترقي تر بودند.

کد خبر 371101

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha